Przejdź do głównej zawartości

Barcelona - miejsca za które nic nie płacisz, a koniecznie musisz je zobaczyć! Ciąg dalszy.

Kolejne miejsca, które są na mojej liście bezpłatnych atrakcji. Przyznam szczerze, że w Barcelonie jest ich całkiem dużo, a każde jest niepowtarzalne i bardzo klimatyczne!

Wzgórze Monjuic.

Pewnego ranka zrobiliśmy sobie kanapki i wybraliśmy się na zamek. Droga była długa i pod górkę, ale ciepły poranek i ładne widoki umilały nam wspinaczkę. Powiem jedno, warto było!

Dookoła zamku już na wzgórzu jest przepiękny park. Nawet chodniki były małymi arcydziełami.

Na wzgórze Montjuic można wjechać kolejką koszt to 7,30 euro w jedną stronę i 10,30 euro  w dwie strony. Ale to nie w naszym stylu, wolimy zdzierać buty :)

A wspinaliśmy się tam, dla tego oto zamku. Opowiem o nim w innym poście.

Za wejście na zamek płaciliśmy, ale nie trzeba było, tam wchodzić i tak warto się przejść, można  go obejść dookoła. Ja jednak mam zasadę i nie mogę ominąć żadnego zamku! Opis znajdziesz w kolejnym poście.

Port jachtowy

Robi wrażenie szczególnie nocą. W dzień ustawia się tu mnóstwo handlarzy z różnymi pamiątkami. A gdy nadjeżdża policja - znikają :)

Policja w Barcelonie jest bardzo wyrozumiała. Nie wlepia od razu mandatów, tylko najpierw poucza i informuje. Byliśmy świadkami pewnego zdarzenia, które o tym świadczy. Jeden z handlarzy nie mógł szybko zapakować swojego towaru, ponieważ miał mnóstwo pierdoł. Samochód policyjny ustawił się i grzecznie czekał, aż tamten pozbiera swoje rzeczy w worek i ucieknie - dziękując machnięciem ręki do radiowozu. Nikt go nie gonił, nikt nawet nie wysiadł z auta w celu wypisania mandatu. Po prostu poczekali aż się zwinie i odjechali. Uważam, że to miłe z ich strony.

Sagrada Familia

Mimo że cały czas w budowie robi ogromne wrażenie. Nie czuliśmy potrzeby, żeby wejść do środka, dlatego zaliczam tą atrakcję do bezpłatnych, ale obowiązkowych. Obeszliśmy ją dookoła i zachwyca. Warto ją zobaczyć.

Stadion Camp Nou

No nie mogliśmy ominąć tej atrakcji. Dla nas była darmowa, weszliśmy do baru pokręciliśmy się trochę. On wypił piwo za 5 euro ja kawę za 2 euro. Weszliśmy też do sklepu firmowego - tam ceny były kosmiczne. Koszulka od 70 euro. Podjechał nawet autobus z jakimiś graczami, ale chyba niezbyt sławnymi, bo zbiegowisko gapiów szybko się rozproszyło, gdy zaczęli wysiadać.

Wejście na stadion i zwiedzanie muzeum kosztuje ok 25 euro. Sam bilet na mecz można kupić już za 10 euro - oczywiście nie żadne ważne rozgrywki, ale dzięki temu można odwiedzić stadion i miło spędzić czas. Poniżej link.

Gdyby jakiś odbył się w tym terminie, co byliśmy, na pewno byśmy skorzystali. Warto wcześniej zaplanować taką atrakcję. Opłaca się poszperać w necie.

1. Sagrada Familia, jak i reszta architektury Gaudiego w tym mieście robi ogromne wrażenie

1. Fajnym pomysłem byłoby iść śladami Gaudiego. Taka wycieczka mogłaby być bardzo ciekawa.

Popularne posty z tego bloga

Sycylia - Palermo - miasto katakumb

W pierwszym poście wspomniałam, że Sycylia to wyspa pełna kontrastów. Kolejne mijane miasta pełne są sprzeczności i za każdym razem odnosiłam wrażenie, że nie jestem na tej samej wyspie. W największe zdumienie wprawiło mnie Palermo. Po klimatycznych Taorminie i Cefalu trafiliśmy do miasta pełnego wąskich ulic,tłumów i przede wszystkim biedy. Mimo apartamentu, który w środku był w bardzo dobrym standardzie, położenie w strasznie biednej dzielnicy dawało wrażenie wręcz okropne. Po przyjeździe na miejsce chcieliśmy stamtąd uciekać :D. Jednak miasto okazało się dla na łaskawe i spędziliśmy tam jak zwykle inspirujące chwile. Spróbowaliśmy street foodu i przekonaliśmy się, że ludzie wszędzie żyją tak samo i mają podobne potrzeby.  W drodze z Cefalu do Palermo spędziliśmy uroczy dzień na plaży Mondello. Niestety po sezonie turystycznym nie sprzątanej i bardzo zaśmieconej przez napływające z morza rzeczy. Będąc w Palermo postanowiliśmy odwiedzić katakumby Kapucynów. Zdecydowanie w

Ciepłe źródła, historyczne Erice i Trapani miasto rybackie - zachodnia Sycylia

W drodze z Palermo do Trapani natknęliśmy się na fantastyczne gorące źródło na wysokości Castellmare del Golfo tuż przy Terme Segestane. Tuż za drogim hotelem z termami jest malutkie gorące źródełko, o którym wiedzą nieliczni. Na szczęście my do nich należeliśmy :) Również przed wjazdem do Trapani zwiedziliśmy historyczne miasto Erice. Senne miasteczko skrywa w sobie przepiękną tajemnicę. Pełne wąskich uliczek, tak wąskich, że zmieści się tylko jedna osoba, oraz mnóstwo klimatycznych, wybrukowanych uliczek, a wszystko w kształcie trójkąta, nawiązującego do kształtu samej Sycylii.  Erice jaki Trapani były raczej wyludnione, dzięki temu pozostał mi w głowie spokojny obraz ich krajobrazu. Spokojny poranny spacer zakończyliśmy przy katedrze w Trapani jedząc sycylijskie przysmaki w postaci Cannolo siciliano w słodkiej rurce, w której  znajduje się słodzona ricotta z dodatkami i do tego oczywiście espresso .  A tu krótka chwila uchwycona na ulicy , kt

Paryż - widoki z Wieży Eiffla.

Co zwiedzić w Paryżu? Każdy przewodnik napisze rutynową trasę. Tak naprawdę te kilka sztandarowych miejsc wpisało się w kulturę każdego odwiedzającego turystę i nie ma w tym nic dziwnego. Żadne nie jest przereklamowane i warto je odwiedzić. Więc co to za miejsca? Zacznę od Wieży Eiffla. Znana każdemu wizytówka Paryża. Z początku, śmiałam się z tego punktu naszej wycieczki. Bawiło mnie, że to taki sztandarowy punkt i każdy musi to miejsce odwiedzić i pewnie to nic takiego. W sumie nie nastawiałam się na nic wielkiego. Ale tu spotkała mnie miła niespodzianka. Byłam naprawdę pod wrażeniem. Kolejka do kontroli minęła w miarę szybko. Gorzej było z kolejką po bilety na wjazd na górę. Z początku nie wydawała się duża. Byłyśmy we wtorek, pod wieczór, kiedy słońce chyliło się już ku zachodowi. Zależało nam na dobrym świetle do zdjęć oraz na zobaczeniu zarówno widoków w dzień, jak i w nocy. Cóż - polecam tą porę. Jest idealnie. Stojąc w kolejce spotkała nas zabawna sytuacja. Prz