Przejdź do głównej zawartości

Paryż - żeby żyć - trzeba jeść.

Paryż jest drogim miastem. Cen lepiej nie przeliczać na złotówki.
Czy 300 EUR wystarczy na 9 dni na przeżycie? Otóż ja się zmieściłam.



Nie wliczam w to większości zabytków, do których wchodziłam na legitymację studencką. Obejmuje ona: Luwr, Muzeum d' Orsay, Muzeum Art Decoratives, Muzeum Picassa, dodatkowo są zniżki dla studentów w innych muzeach i np. przy wjeździe na wieżę Eiffla.

Fakt - trochę gotowałam w naszym wynajętym studio. Ciekawa byłam francuskich produktów ich jakości i tego co można z nich skomponować. Zresztą lubię gotować, a gdy wyjeżdżam wręcz czerpię z tego satysfakcję. Mogę poczuć się jakbym mieszkała w danym miejscu.







Zamieszczę tu ceny i konkretne informacje. Wiem jak ważne przy planowaniu wyjazdu jest określenie wydatków.

Popularne markety to np. Intermarche lub G20. Przedstawiam ceny wybranych produktów zakupionych właśnie tam.
butelka wody - 0,50 EUR
gotowa kanapka tostowa, sandwich - 2,25 EUR
ser żółty 216 g - 2,37EUR


seven up mohito 33cl 0,90EUR
deska 5-ciu  kawałków różnych serów żółtych - 5,50 EUR
bagietka - 0,95EUR
wino różowe - 3,49 EUR
pomidory kg - 1,99EUR
polskie pieczarki paczka - 1,29 EUR



cukinia - 1,20 EUR
paczka szynki prosciutto 70g - 2,49EUR


sos pomidorowy Barilla - 1,70 EUR
serek brie 200g - 1,72 EUR
ryż na patelnię z dodatkiem suszonych pomidorów - 1,90 EUR
mascarpone - 1,79EUR
mała paczka oliwek - 1,40
makaron gniazda 250g - 1,33EUR
mleko - 0,80EUR
Activia 4 serki - 2,08EUR
wino o smaku mango - 3,29 EUR
czekolada nestle - 2,53 EUR

Jeśli chodzi o restauracje to np. w naleśnikarni za danie dnia zapłacisz od 12EUR jest w danie główne naleśnik wytrawny - galette, oraz deser w postaci słodkiego nalesnika - crepes:






Butelka cydru kosztowała nas 15EUR.


W innej knajpie, którą serdecznie polecam Cafe adres: Grisette 27 Rue du Faubourg du Temple. Rewelacyjna obsługa przez właściciela, przetłumaczył nam menu na angielski, podał dodatkowe pieczywo jak się skończyło. Widać, że zależało mu na klientach i nie żałowałam mu napiwku. Pozytywne miejsce :)


Danie dnia kosztowało 14,90EUR - ja jadłam na przystawkę sałatkę, danie główne filet z ryby na risotto z mule na deser zamówiłam słodki Aperol za 6,50EUR. Sylwia skusiła się na Cielęcinę z pierożkami a na deser dostała pyszną tartę.







Tutaj link do restauracji, gdzie kręcono Amelię Cafe des Deux Moulins. Polecam również tą miejscówkę.

Woda z kranu podana w karafce jest za darmo, więc w upalny dzień warto się o nią upomnieć :)

Jeśli chodzi o makaroniki, słynne ciasteczka z Francji są bardzo drogie. w zwykłej cukierni cena za 100g - 5,40 EUR.



Piękne dania w restauracjach, eleganckie desery i wino.  Paryż to miasto smaku.












Komentarze

  1. Paryż z jednej strony piękne miasto a z drugiej chyba najbrudniejsze miejsce w jakim byłem

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sycylia - Palermo - miasto katakumb

W pierwszym poście wspomniałam, że Sycylia to wyspa pełna kontrastów. Kolejne mijane miasta pełne są sprzeczności i za każdym razem odnosiłam wrażenie, że nie jestem na tej samej wyspie. W największe zdumienie wprawiło mnie Palermo. Po klimatycznych Taorminie i Cefalu trafiliśmy do miasta pełnego wąskich ulic,tłumów i przede wszystkim biedy. Mimo apartamentu, który w środku był w bardzo dobrym standardzie, położenie w strasznie biednej dzielnicy dawało wrażenie wręcz okropne. Po przyjeździe na miejsce chcieliśmy stamtąd uciekać :D. Jednak miasto okazało się dla na łaskawe i spędziliśmy tam jak zwykle inspirujące chwile. Spróbowaliśmy street foodu i przekonaliśmy się, że ludzie wszędzie żyją tak samo i mają podobne potrzeby.  W drodze z Cefalu do Palermo spędziliśmy uroczy dzień na plaży Mondello. Niestety po sezonie turystycznym nie sprzątanej i bardzo zaśmieconej przez napływające z morza rzeczy. Będąc w Palermo postanowiliśmy odwiedzić katakumby Kapucynów. Zdecydowanie w

Ciepłe źródła, historyczne Erice i Trapani miasto rybackie - zachodnia Sycylia

W drodze z Palermo do Trapani natknęliśmy się na fantastyczne gorące źródło na wysokości Castellmare del Golfo tuż przy Terme Segestane. Tuż za drogim hotelem z termami jest malutkie gorące źródełko, o którym wiedzą nieliczni. Na szczęście my do nich należeliśmy :) Również przed wjazdem do Trapani zwiedziliśmy historyczne miasto Erice. Senne miasteczko skrywa w sobie przepiękną tajemnicę. Pełne wąskich uliczek, tak wąskich, że zmieści się tylko jedna osoba, oraz mnóstwo klimatycznych, wybrukowanych uliczek, a wszystko w kształcie trójkąta, nawiązującego do kształtu samej Sycylii.  Erice jaki Trapani były raczej wyludnione, dzięki temu pozostał mi w głowie spokojny obraz ich krajobrazu. Spokojny poranny spacer zakończyliśmy przy katedrze w Trapani jedząc sycylijskie przysmaki w postaci Cannolo siciliano w słodkiej rurce, w której  znajduje się słodzona ricotta z dodatkami i do tego oczywiście espresso .  A tu krótka chwila uchwycona na ulicy , kt

Paryż - widoki z Wieży Eiffla.

Co zwiedzić w Paryżu? Każdy przewodnik napisze rutynową trasę. Tak naprawdę te kilka sztandarowych miejsc wpisało się w kulturę każdego odwiedzającego turystę i nie ma w tym nic dziwnego. Żadne nie jest przereklamowane i warto je odwiedzić. Więc co to za miejsca? Zacznę od Wieży Eiffla. Znana każdemu wizytówka Paryża. Z początku, śmiałam się z tego punktu naszej wycieczki. Bawiło mnie, że to taki sztandarowy punkt i każdy musi to miejsce odwiedzić i pewnie to nic takiego. W sumie nie nastawiałam się na nic wielkiego. Ale tu spotkała mnie miła niespodzianka. Byłam naprawdę pod wrażeniem. Kolejka do kontroli minęła w miarę szybko. Gorzej było z kolejką po bilety na wjazd na górę. Z początku nie wydawała się duża. Byłyśmy we wtorek, pod wieczór, kiedy słońce chyliło się już ku zachodowi. Zależało nam na dobrym świetle do zdjęć oraz na zobaczeniu zarówno widoków w dzień, jak i w nocy. Cóż - polecam tą porę. Jest idealnie. Stojąc w kolejce spotkała nas zabawna sytuacja. Prz